Można wyróżnić bardzo wiele typów gadżetów reklamowych, począwszy od gadżetów biurowych, przez elektronicznych, po sportowe. Sporą popularnością już od wielu lat cieszą się także różnego typu gadżety w formie odzieży, czyli między innymi T-shirtów, czapeczek bejsbolowych, bluz i nie tylko.
Mogą one być dobrym wyborem, natomiast jest kilka rzeczy, o których musimy pamiętać przy ich zamawianiu, aby okazały się sukcesem i zostały dobrze przyjęte przez osoby obdarowywane. Aspekty, na które trzeba zwracać uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych dokładnie omówimy poniżej. Zapraszamy!
Dla klientów możesz zamówić rozmiar uniwersalny, dla pracowników niekoniecznie
Twoi klienci mogą mieć bardzo różnorodną budowę ciała, która sprawi, że jest niemal niemożliwe, aby jeden rozmiar pasował dla każdego. Zamawianie wielu różnych rozmiarów jest jednak problematyczne, ponieważ ostatecznie część z nich potem może nam zalegać, a do tego pytanie potencjalnego lub obecnego klienta o jego rozmiar może być dość niezręczne.
Z tego względu wiele firm decyduje, że gadżety reklamowe w formie odzieży będą zamawiane w jednym rozmiarze – takim, który ma największe szanse na pasowanie na większość klientów. W praktyce oznacza to, że zazwyczaj ubrania reklamowe zamawia się w rozmiarze M lub ewentualnie L, oczywiście w wersji unisex, aby można było je przekazać zarówno kobietom, jak i mężczyznom.
W przypadku swoich pracowników, szczególnie w mniejszych firmach, gdzie wszyscy się znają, można pokusić się o zebranie zamówień na poszczególne rozmiary i zamawianie gadżetów zgodnie z listą. Szczególnie, jeśli rzeczone osoby mają nosić te gadżety reklamowe w pracy – dobrze by było, gdyby nie były one na nich za małe lub za duże.
Nie stawiaj na zbyt natarczywy design
Niektóre osoby obdarowane elementem odzieży reklamowej schowają ją na tył szafy lub wręcz wyrzucą. Jest jednak sporo osób, które taką odzież będą rzeczywiście wykorzystywać – jeśli nie przy wyjściach “na miasto”, to do poruszania się po domu. Kluczowe jest jednak, aby gadżet po pierwsze był dobrej jakości, a po drugie wzór był dobrze zaprojektowany.
Z reguły firmy stawiają na umieszczenie na gadżetach reklamowych swojego logo lub nazwy. Warto zadbać o to, aby logo nie gryzło się kolorystycznie z koszulką, nie było zbyt duże i, aby zostało umieszczone w optymalnym miejscu (czyli z reguły na środku lub po lewej lub prawej stronie klatki piersiowej). Ogromny, natarczywy wzór, zajmujący większą część powierzchni danej bluzy czy koszulki może odrzucić osobę obdarowywaną i sprawić, że nie będzie ona chciała założyć danego gadżetu.